LEVERING

Sporbar brev: 3-4 hverdage

Vi pakker din ordre hurtigst muligt. Den afsendes normalt inden for én hverdag.

Bestillinger afgivet på cielocrystals.dk kan kun leveres i Danmark.

For bestillinger til Sverige – besøg cielocrystals.se

For bestillinger til Tyskland – besøg cielocrystals.de

For bestillinger til Holland – besøg cielocrystals.nl

For bestillinger til Spanien – besøg cielocrystals.es

For bestillinger til de øvrige EU-lande – besøg cielocrystals.com

ORDRE & KØB

Der bliver sendt en ordrebekræftelse til den e-mailadresse, du registrerede, da du gennemførte købet via vores hjemmeside. Tjek venligst din spam-indbakke, hvis du ikke kan finde den i din indbakke.
Hvis du ikke har modtaget en ordrebekræftelse, bedes du kontakte help@cielocrystals.com, så vi kan hjælpe dig.

Hvis du ønsker at annullere din ordre, skal du omgående kontakte help@cielocrystals.com. Vi kan dog ikke garantere, at vi kan nå at annullere din ordre, før den sendes afsted, da vi er hurtige til at pakke de forskellige ordrer.

Vi kan desværre ikke foretage ændringer i din ordre. Men hvis din ordre ikke er blevet pakket, kan vi annullere din ordre, og du kan herefter placere en ny ordre. Kontakt os på help@cielocrystals.com, så vi kan hjælpe dig.

Hvis du har indtastet en forkert adresse, e-mailadresse eller telefonnummer, bedes du kontakte help@cielocrystals.com direkte, og så vil vi forsøge at ændre oplysningerne, inden pakken sendes. Hvis pakken allerede er afsendt, er du som kunde ansvarlig for eventuelle omkostninger.

Vi tilbyder kortbetaling med VISA, Mastercard og Maestro. Med Klarna tilbyder vi direkte betaling, faktura og delbetaling. Du kan finde flere betalingsmetoder ved checkout i kassen.

REKLAMATION

Det undskylder vi mange gange! Kontakt venligst help@cielocrystals.com med billeder af skaden, så vi kan hjælpe dig.

For at vi kan behandle din sag så hurtigt og problemfrit som muligt, har vi brug for at få oplyst:
Navn, ordrenummer, beskrivelse af din sag og billede eller video af det produkt, sagen omhandler.
OBS! Husk at gøre produktet fremtrædende på billedet og vælge et godt lys, så det bliver nemmere for os at foretage en fair bedømmelse.

Vigtigt:

Du har ret til at foretage en reklamation, hvis fejlen kan betragtes som værende en produktionsfejl, men dette gælder ikke, hvis der er tale om almindeligt slid, ældning af smykker eller selvforskyldte skader.

1) Reklamationen dækker ikke, hvis du taber din krystal på gulvet, og den går i stykker, men den kan dække, hvis krystallen går løs uden varsel.

2) Reklamationen dækker ikke, hvis du "sidder fast" eller udsætter din kæde for pludselige ryk eller træk, men den kan dække, hvis kæden pludselig løsner sig uden varsel ved normal brug.

3) Reklamationen dækker ikke, hvis du har udsat dine smykker for f.eks. sol, bad, varme, sauna og motion samt cremer eller parfume, der kan forårsage slid på dine smykker.

Er der sket en skade, skal du kontakte os hurtigst muligt og senest to måneder efter, skaden er sket. Som forbruger har du 2 års reklamationsret i henhold til den danske købelov, når der er tale om produktionsfejl.

Det er vi super kede af! Kontakt venligst help@cielocrystals.com med dit ordrenummer og et billede af det forkerte produkt, så vi kan hjælpe dig.

RETUR

Bemærk venligst, at returneringen skal sendes tilbage til Sverige.

Vores øreringe er af hygiejniske årsager plomberet, og denne plombering skal derfor være ubrudt, for at returneringen kan godkendes.

Send din returvare til:
Cielo Crystals AB
C/O Björnen
Kyrkogatan 16
826 32 Söderhamn
Sverige

Du har 60 dages fortrydelsesret, og det er dig som kunde, der er ansvarlig for en eventuel returfragt og transportrisikoen.

Skriv dit ordrenummer ned, så vi ved, at returforsendelsen kommer fra dig. Når vi har modtaget og behandlet din returforsendelse, vil en tilbagebetaling blive registreret, forudsat at de produkter, du har returneret, er i oprindelig stand.

Ombytning af en vare behandles som en returnering. Du returnerer varen i henhold til vores returproces og afgiver en ny ordre i vores webshop.

Når vi har modtaget din returvare, registrerer vi en tilbagebetaling, og det tager normalt 2-5 arbejdsdage, før pengene er overført til din bankkonto. Hvis du har valgt Klarna faktura, vil beløbet blive opdateret, eller fakturaen blive krediteret. Klarna kontakter dig med alle de nødvendige oplysninger.
Vores øreringe er plomberede af hygiejniske årsager, og plomberingen skal være ubrudt, for at returneringen kan godkendes.

KRYSTALLER

Akvamarin: Brasilien
Amazonit: Peru
Ametyst: Afrika
Aventurin: Indien
Bjergkrystal: Brasilien
Citrin: Brasilien
Etiopisk Opal: Etiopien
Granat: Madagaskar
Iolit: Indien
Jordbærkvarts: Brasilien
Karneol: Indien
Krysopras: Australien
Labradorit: Madagaskar
Malakit: Afrika
Onyks: Indien
Peridot: USA
Regnbuemånesten: Indien
Rosakvarts: Madagaskar
Rutilkvarts: Afrika
Røgkvarts: Brasilien
Ferskvandsperle: Kina
Topas: Brasilien

Fabrikken, vi samarbejder med, er bæredygtig, transparent og etisk. Der anvendes her kun etisk fremskaffede materialer, både til krystaller og sølv. Når det gælder krystaller, handler det ikke kun om, hvordan og hvor de er fundet. Den måde, de håndteres på efterfølgende, f.eks. ved slibning og kemikalier, er også meget vigtig. Eftersom dette foregår på fabrikken, ved vi, at det sker sikkert, og at der ikke er risiko for børnearbejde eller farlig håndtering af kemikalier med forkert beskyttelsestøj.

Takket være kravene om højere bæredygtige standarder har de bygget en miljøvenlig fabrik, der bl.a. drives af solceller, og der er valgt lokalt producerede byggematerialer for at belaste klimaet mindst muligt. Der er også installeret vandrensningssystemer til genanvendelse af vand samt rensningsanlæg for at udlede det renest mulige vand.

De har løbende uafhængige kontroller for at sikre, at fabrikken er i god stand, og at arbejderne har gode forhold. Under pandemien, hvor fabrikken var lukket i en periode, modtog medarbejderne fortsat deres løn. Selv alle deres møbler i træ er indkøbt ud fra et økonomisk, socialt og miljømæssigt perspektiv, hvilket sikrer, at produkterne ikke har bidraget til afskovning.

Fabrikken har en række udmærkelser og certifikater. Nogle af dem er:

Gem Certified Sustainability Building - 3/3 gems

Gem Certificate “has successfully achieved the Sustainability Standards specified under GEM Sustainability Certification Program with following level of certification 3/3 gems”

CERTIFICATE of Declaration:

Solar Photovoltaic (PV) System of 120 KW to combat greenhouse gas emissions and reduce collective dependence on fossil fuel generating 186,782 (approx) per year.

Water Treatment Plant (WTP) of 5 KLD capacity which helps to produce water that is safe, clear, colourless and odourless by the process of reverse osmosis, demineralized and deionized. 

Effluent Treatment Plant (ETP)comprising of KLD capacity used to treat waste water and to reduce the contaminated water released into the environment.

Vi bestræber os på at tilbyde smykker med krystaller af høj kvalitet til en favorabel pris. Når det gælder vores månedssten, har vi skiftet nogle krystaller ud med alternative sten. For eksempel har juli måned fået onyks i stedet for rubin. Det skyldes, at en ægte rubin ville være meget dyrere end de andre månedssten og/eller af en meget lavere kvalitet. Derfor har vi i stedet valgt den populære onyks, som også symboliserer juli. Med månedsstenen for maj tilbyder vi den grønne sten krysopras i stedet for smaragd osv.

Lad ikke smykket komme i kontakt med kemikalier såsom hudplejeprodukter, parfume, hårspray eller rengøringsmidler. Tag også smykket af, før du går i bad, dyrker motion eller går i sauna.

KONTAKT

Send os en e-mail på help@cielocrystals.com

Vi svarer inden for 24 timer på hverdage, mandag-fredag mellem kl. 9.00-16.00.

For at vi kan behandle din sag så hurtigt og problemfrit som muligt, har vi brug for at få oplyst: Navn, ordrenummer, beskrivelse af din sag og billede eller video af det produkt, sagen omhandler.